Kétnyelvűség az óvodában – továbbképzés

2024 márc 12.

Szeretettel várunk minden érdeklődő nemzetiségi pedagógust és pedagógus jelöltet a 2024. április 16-án (kedden) Budapesten és április 17-én (szerdán) Pécsett megrendezésre kerülő 5 órás továbbképzésünkre!

A továbbképzés előadója: Ema Chevalier BA, MA (nemzetiségi oktatási irodavezető)
Private Pädagogische Hoschschule Burgenland, Eisenstadt

Időpont: 2024.04.16. (kedd) 9.00-tól 14.30 óráig
Helyszín: „Magyarországi Németek Háza” HDU – 1062 Budapest Lendvay utca 22. Heinek Ottó terem

Időpont: 2024.04.17. (szerda) 9.00-tól 14.30 óráig
Helyszín: Koch Valéria Iskolaközpont Kollégiuma – 7624 Pécs Mikes Kelemen utca 13.

A továbbképzés címe: „Kétnyelvűség az óvodában” A saját nyelvközvetítési tevékenység tervezett és (ön)tudatos megvalósítása

A továbbképzés leírása:
A nyelvpedagógiai keretkoncepció – mely a KIQOS-Projektre támaszkodva jött létre Karintiában – célja a pedagógusok támogatása abban, hogy a két és többnyelvűséget az óvodai csoportokban hatékonyan tudják megvalósítani.
A keretkoncepció központjában a 11 nyelvpedagógiai alapelv áll.
A nyelvpedagógiai alapelvek azt szolgálják, hogy az óvodában a hétköznapi nyelvpedagógiai tevékenységet szabályozzák, és hogy segítséget nyújtsanak az óvodapedagógusok mindennapi nyelvközvetítő tevékenységéhez.
A workshop keretében megismerik a résztvevők a KIQOS-Projektet és a Nyelvpedagógiai Keretkoncepció kézikönyvét. Interaktív gyakorlatokkal lehetőséget kapnak arra, hogy önállóan megismerkedjenek a koncepció alapelveivel.

Célcsoport: német nemzetiségi pedagógus hallgatók, német nemzetiségi óvodapedagógusok és tanítók / maximális létszám 20 fő

A továbbképzés nyelve: német

A továbbképzés ingyenes, pályázati forrásból támogatott!
A résztvevőknek menü ebéd étkezést biztosítunk.

Jelentkezési határidő: 2024.03.25. / 12:00

A jelentkezéseket az érkezés sorrendjében tudjuk elfogadni!

További hírek

A lélek képekkel táplálkozik

A lélek képekkel táplálkozik

A mesesín éppoly egyszerű, mint amilyen ötletes: csupán egy 3 vezető horonnyal ellátott fadeszkából áll. Ezekbe a barázdákba kartonfigurákat, képeket vagy kártyákat lehet behelyezni, mozgatni és így figurák között kapcsolat jön létre.
A mesesín elősegíti a nyelvi készségek, a mesélési és hallgatási készség, a figyelem és a koncentráció fejlődését.

Digitális Antológia – Az irodalom, mint az identitás fejlesztésének eszköze

Digitális Antológia – Az irodalom, mint az identitás fejlesztésének eszköze

A Magyarországi Németek Országos Önkormányzata (LdU) és a Magyarországi Német Pedagógiai és Módszertani Központ, mint a projekt szervezői a következő célokat követték: Egyrészt lehetőséget kívántak teremteni a szerzők számára, műveik publikálására, másrészt könnyebben hozzáférhetővé kívánták tenni a legújabb műveket a pedagógusok és az érdeklődők számára.

„Liedermappe” – Kincs a nemzetiségi nevelésben

„Liedermappe” – Kincs a nemzetiségi nevelésben

A „Liedermappe”, az új, innovatív projektünk, kifejezetten azon tanárok igényeihez igazodik, akik szeretnék megismertetni diákjaikat a német nemzetiségi népdalok szépségével és sokszínűségével.